معرفی بهترین هارد اکسترنال ها در بازار

در این مقاله از bnbkala  به معرفی بهترین هارد اکسترنال ها در بازار می پردازیم. چه بخواهید از کامپیوتر یا لپ تاپ خود نسخه پشتیبان تهیه کنید یا فضای بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات خود داشته باشید، هارد دیسک های خارجی ساده ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای فضای ذخیره سازی بیشتر هستند. درایوهای قابل حمل مانند Western Digital My Passport Ultra (5 ترابایت) فقط به یک کابل USB متصل به رایانه شما نیاز دارند، بنابراین برای استفاده و حمل با لپ تاپ در بیش از یک مکان راحت هستند. درایوهای رومیزی به کابل USB و پریز برق نیاز دارند، اما عموماً سریع‌تر هستند، بنابراین برای کار روزمره با فایل‌های روی درایو به جای دسترسی گاه به گاه یا پشتیبان‌گیری مناسب‌تر هستند.

انواع هارد اکسترنال

هارد اکسترنال یک دستگاه ذخیره سازی است که حاوی یک هارد دیسک داخلی است. دو نوع هارد دیسک وجود دارد 2.5 اینچی و 3.5 اینچی که به آن ها هارد درایوهای رومیزی بزرگتر و هارد دیسک های قابل حمل کوچکتر گفته می شود. هارد اکسترنال های رومیزی بزرگتر امروزه خیلی کمتر استفاده می شوند در این مقاله به بهترین مدل های هارد اکسترنال  می پردازیم منظور هارد اکسترنال های 2.5 اینچی و قابل حمل است.  هارد دیسک های رومیزی به ازای هر ترابایت ارزان تر هستند، ظرفیت های بالاتر از 20 ترابایت را ارائه می دهند، معمولا عملکرد بهتری دارند اما بسیار بزرگتر هستند و به یک منبع تغذیه خارجی نیاز دارند. هارد دیسک‌های قابل حمل حداکثر ظرفیت 5 ترابایت را در طول یک دهه گذشته داشته‌اند و معمولا گران‌تر از هارد اکسترنال های رومیزی هستند. از طرف دیگر، آنها می توانند به راحتی در هرجایی مانند کیف، کوله و جیب پشتی شلوار جا شوند و به منبع تغذیه خارجی نیاز ندارند زیرا برق خود را از دستگاهی که به آن متصل هستند می گیرد.

توجه داشته باشید که فروشندگان مختلف از نامگذاری های مختلفی استفاده می کنند. WD به طور گیج کننده ای دو دسته دارد – درایوهای خارجی و درایوهای قابل حمل – اما شامل محصولاتی در دسته دوم در دسته اول است در حالی که رقیب Seagate آنها را به عنوان درایوهای دسکتاپ و درایوهای قابل حمل دسته بندی می کند. متوجه خواهید شد که آنها کلمه “hard” را حذف کردند و این به دلیل خوبی است: درایوهای قابل حمل به طور فزاینده ای مبتنی بر اجزای فلش هستند و در آینده ای نزدیک – با توجه به کاهش سریع قیمت سخت افزار – ما از دیدن چندین SSD تعجب نخواهیم کرد. در یک “درایو دسکتاپ” ترکیب شده است.

5 مدل از بهترین هارد اکسترنال های 2023

در این بخش به معرفی جند مدل از بهترین هارد اکسترنال ها در بازار معرفی می کنیم که مجبوبیت بیشتری در بین خریداران دارد. یک مدل هارد ممکن است در ظرفیت های مختلف در بازار وجود داشته باشد.

هارد اکسترنال ADATA HD710 PRO

هارد اکسترنال ADATA HD710 PRO یکی از بهترین هارد اکسترنال ها موجود در بازار است که دارای استاندارد IP68 می تواند گرد و غبار، خاک و شن را تحمل کند و می تواند تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه در زیر آب فرو رود. خوب به نظر می رسد؟ خوب، این همان نوع گواهینامه ای است که ADATA HD 710 Pro آستین خود را دارد. این شرکت برای محافظت از قطعات داخلی HDD با پوشش سیلیکونی، ساختار سه لایه و فناوری سنجش لرزش فراتر رفت تا بتواند در برابر سقوط از ارتفاع 1.5 متری مقاومت کند.

با یک رابط USB 3.1 5 گیگابیت در ثانیه سریع است و با ظرفیت 4 ترابایتی خود، نیازهای (و سپس برخی) یک کارگر معمولی سیار در حال حرکت را برآورده می کند. این شرکت این مدل را در چهار رنگ ارائه می‌کند که جداسازی پروژه‌ها با درایوهای کد رنگی را آسان می‌کند، باور کنید، شما برچسب‌هایی را در محیط بیرون نمی‌خواهید. سیستم wrap-around آن به این معنی است که کابل همیشه همراه درایو است تا گره نخورد یا مانعی برای آن نشود. وقتی درایو را با خود در کوله پشتی ببرید بسیار مفید است.

هارد اکسترنال WD My Passport

هارد اکسترنال my passport در ظرفیت های مختلف 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت، 5 ترابایت به فروش می رسد و از نوع هارد اکسترنال های HDD و 2.5 اینچی است و از طریق کابل USB متصل می شود. 

اگر به دنبال یک هارد اکسترنال قابل اعتماد هستید که نیازهای مختلف شما را برآورده کند WD My Passport یک مدل عالی است. این محصول با دسکتاپ و کنسول های بازی سازگار است و آن را به یک انتخاب همه کاره تبدیل می کند. حداکثر 5 ترابایت ذخیره می کند که برای اسناد و فایل های اولیه کافی است.

شکل هارد دیسک نیز کوچکتر است و 2.5 اینچ در مقایسه با WD My Book Duo 3.5 اینچ است. در کنار داشتن اندازه قابل حمل تر، My Passport Drive به شما امکان می دهد به گزینه های پشتیبان گیری خودکار با استفاده از WD Discovery برای اتصال به Google Drive یا Dropbox دسترسی داشته باشید. فایل های شما همچنین توسط رمزگذاری سخت افزاری 256 بیتی AES داخلی My Passport محافظت می شوند.

هارد اکسترنال WD Black P10 Game Drive

از جمله مشخصات فنی هارد اکسترنال مخصوص بازی WD Black P10 دارای ظرفیت: 1 ترابایت، 2 ترابایت، 3 ترابایت، 4 ترابایت، 5 ترابایت است و به عنوان یکی از بهترین هارد اکسترنال ها در بازار شناخته می شود و قابلیت اتصالد از طریق USB 3.0 را دارد و از سایز آن از نوع درایوهای  2.5 اینچ است. 

ما درایو بازی WD Black P10 را به عنوان بهترین هارد اکسترنال برای بازی توصیه می کنیم. شما تا 5 ترابایت فضای ذخیره سازی دریافت می کنید که می تواند تا 125 بازی را در خود جای دهد، به علاوه اتصال USB 3.0، البته با ضریب شکل هارد دیسک کمتر 2.5 اینچی.

از سازگاری USB Type-A همراه با کابل Micro-B و رابط SuperSpeed ​​استفاده می کند. همچنین با برخی از سیستم های Xbox و PlayStation سازگار است. این کابل به سرعت داده ها را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه منتقل می کند. 

هارد اکسترنال Samsung T7 Touch 

Samsung T7 Touch  دارای  ظرفیت های مختلف 500GB, 1TB, 2TB است و قابلیت  اتصال از طریق USB را دارد و در دسته هارد اکسترنال های SSD قابل حمل با ضریب فرم هارد دیسک 2.5 اینچ قرار می گیرد. 

Samsung T7 Touch امنیت شما را تضمین می کند. با استفاده از اتصال USB 3.2، از فناوری PCIe NVMe برای ارائه سرعت خواندن 1050 مگابایت در ثانیه در حالی که سرعت نوشتن به 1000 مگابایت در ثانیه می رسد استفاده می کند.

اما امنیت بالا چیزی است که آن را خاص می کند. با رمزگذاری AES 256 بیتی شروع می شود تا اطلاعات شما را با یک ویژگی اثر انگشت ویژه ایمن نگه دارد که از چاپ شما برای باز کردن یا قفل کردن هارد اکسترنال شما استفاده می کند. اگر تصادف کردید، نگران نباشید. اطلاعات شما در آنجا نیز با مقاومت 2 متری در برابر سقوط محافظت می شود. از نشانگر LED برای تایید کارکرد هارد اکسترنال خود استفاده کنید تا همیشه از زمان پردازش اطلاعات خود مطلع شوید.

هارد اکسترنال SanDisk Extreme Portable

هارد اکسترنال فوق دارای ظرفیت 500 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت است و قابلیت اتصال از طریق بلوتوث را دارد. هارد اکسترنال SanDisk Extreme Portable از نوع SSD قابل حمل با ضریب فرم هارد دیسک: 2.5 اینچ است.  این مدل دارای طراحی مقاوم در برابر آب و ضد گرد و غبار با محافظت در برابر سقوط از ارتفاع دو متری است. این برنامه برای کار با دستگاه‌های مختلف از جمله دسکتاپ، لپ‌تاپ، تبلت و حتی تلفن هوشمند شما طراحی شده است که انعطاف‌پذیری عالی را به شما می‌دهد. عملکرد حالت جامد NVMe به معنای سرعت خواندن تا 1050 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن تا 1000 مگابایت در ثانیه است و با فناوری بلوتوث، حفاظت از رمز عبور یکپارچه برای امنیت بیشتر وجود دارد.

چگونه یک هارد اکسترنال مناسب انتخاب کنیم؟

هنگام خرید بهترین هارد اکسترنال برای نیازهای خود، باید مطمئن شوید که دستگاهی تهیه کرده اید که بتواند به طور ایمن و مطمئن فایل های ضروری و مهم شما را ذخیره کند. قابلیت اطمینان در اینجا از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نمی‌خواهید یک هارد دیسک اکسترنال بخرید که از کار بیفتد – باعث می‌شود تمام نسخه‌های پشتیبان مهم خود را از دست بدهید. بهترین هارد اکسترنال نیز سریع خواهند بود زیرا از آخرین فناوری اتصال مانند USB-C استفاده می کنند.

بزرگترین فاکتورهای تعیین کننده در مورد نرخ انتقال داده، اتصالی است که درایو استفاده می کند و اینکه یک هارد دیسک استاندارد است یا یک درایو حالت جامد (SSD). بسیاری از هاردهای اکسترنال از اتصالات USB 3.0 استفاده می کنند. با این حال، برای سرعت‌های بیشتر، اتصال USB 3.2 Gen 2×2 USB Type-C یا Thunderbolt 3 یا 4 را می‌خواهید. همچنین باید مطمئن شوید که رایانه شخصی یا لپ تاپ شما دارای یک پورت سازگار است.

با این حال، اگر در حجم کاری معمولی با فایل‌های حجیم – مانند عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا – سر و کار دارید، باید فایلی با فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تر بخرید. 

  • اگر قابلیت اطمینان یا سرعت بسیار مهم است، توصیه می کنیم به جای هارد اکسترنال HDD از یک درایو SSD قابل حمل استفاده کنید. هاردهای SSD از سقوط، ضربه و ضربه جان سالم به در خواهند برد. آنها همچنین تقریبا به طور جهانی سریعتر از پسرعموهای HDD خود هستند.
  • اگر ظرفیت همان چیزی است که دنبال آن هستید، پس 5 ترابایت حداکثری است که برای یک درایو قابل حمل دریافت خواهید کرد. 22 ترابایت بزرگترین ظرفیت تک درایو در حال حاضر در بازار است (از نوامبر 2022). اگر می‌خواهید حتی ظرفیت‌های بالاتری داشته باشید، ممکن است بخواهید فضای ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) را در نظر بگیرید که می‌تواند تا صدها ترابایت افزایش یابد.
  • اگر امنیت در دستور کار شما قرار دارد، درایوی با ویژگی‌های امنیتی از جمله رمزگذاری سخت‌افزار (مانند رمزگذاری 256 بیتی XTS-AES و امنیت معتبر سطح 3 FIPS 140-2) با صفحه‌کلید عددی دریافت کنید.

ویژگی های دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • RAID (آرایه اضافی از درایوهای ارزان قیمت) که روشی هوشمندانه برای بهبود سرعت درایو شما – به قیمت قابل اعتماد بودن – یا بهبود قابلیت اطمینان – به قیمت ظرفیت است.
  • در صورت نیاز به درگاه‌های Thunderbolt برای ذخیره‌سازی، دستگاه‌ها و نمایشگرهای زنجیره‌ای. این به ویژه در سطح بالایی از بازار که متخصصان خلاق به ویژه به این بندرعلاقه دارند مفید است
  • عملکرد ابری که به افراد و مشاغل اجازه می دهد تا یک فضای ابر شخصی را اداره کنند. یک راه حل ذخیره سازی عالی است.

 

جدیدترین

نوشته‌ها

مشاهده همه

لپ تاپ گیمینگ چیست
لپ تاپ گیمینگ چیست؟
لپ تاپ گیمینگ چیست
معرفی بهترین لپ تاپ های میان رده
برای خرید هر یک از محصولات معرفی شده می توانید با کارشناسان مجموعه بی ان بی کالا در تماس باشید. لپ تاپ های میان رده به راحتی می توانند از پس کارهای نیمه سنگین بر بیایند پس حتی اگر کار تخصصی انجام می دهید تما توانایی خرید لپ تاپ های پرمیوم را ندارید لپ تاپ های میان رده می توانند نیاز شما را برطرف کنند.
20231002184708_[fpdl 1-min
معرفی بهترین لپ تاپ های اقتصادی
برای خرید هر یک از محصولات معرفی شده می توانید با کارشناسان مجموعه بی ان بی کالا در تماس باشید. لپ تاپ های میان رده به راحتی می توانند از پس کارهای نیمه سنگین بر بیایند پس حتی اگر کار تخصصی انجام می دهید تما توانایی خرید لپ تاپ های پرمیوم را ندارید لپ تاپ های میان رده می توانند نیاز شما را برطرف کنند.
20231002195955_[fpdl 1-min
معرفی 5 تا از بهترین موس های لاجیتک
G502 یک نماد است که در هر نسل در صدر جدول قرار دارد و یک ماوس ایده  آل برای گیمرهای حرفه ای است. اکنون G502 با عرضه G502 LIGHTSPEED به جمع پیشرفته ترین ماوس های بازی بی سیم جهان می پیوندد. LIGHTSPEED فوق العاده سریع و با عملکرد قابل اعتماد است. همچنین دارای سنسور نسل بعدی HERO 25K است و با POWERPLAY سازگار است. با این بازسازی کامل با فناوری پیشرفته، G502 LIGHTSPEED همچنان همان شکل مورد علاقه خود را حفظ کرده و به کاهش وزن 7 گرمی دست می یابد.
20231002195955_[fpdl 1-min
معرفی 5 مدل از بهترین هدفون های موجود در بازار
در این مقاله سعی کردیم چند نمونه از بهترین هدفون ها موجحود در بازار را معرفی کنیم بهترین بودن به معنی کامل ترین نیست. بلکه سعی کردیم در رنج قیمتی پایین تر هم مدل هالیی را معرفی کنیم تا اگر فردی قصد خرید هدفون را دارد بتواند با بودجه کم یک محصول متناسب را تهیه کند.
20231002195955_[fpdl 1-min
معرفی بهترین هارد اکسترنال ها در بازار
در این مقاله سعی کردیم چند نمونه از بهترین هدفون ها موجحود در بازار را معرفی کنیم بهترین بودن به معنی کامل ترین نیست. بلکه سعی کردیم در رنج قیمتی پایین تر هم مدل هالیی را معرفی کنیم تا اگر فردی قصد خرید هدفون را دارد بتواند با بودجه کم یک محصول متناسب را تهیه کند.